geld van mijn rekening

cvana
Topic Starter

geld van mijn rekening

#1 , 27 dec 2011 15:16

hallo

bij nazicht van mijn uittreksels valt me op dat er in de laatse week van november 100€ van mijn bankrekening gegaan is.

als mededeling staat er op EUROPABANK BRUSSEL en mijn rekeningnummer

aangezien ik me zoiets niet herinner bel ik naar mijn bank , zij zeggen dit is afgehaald met een cheque in brussel.

1. IK HEB HELEMAAL GEEN CHEQUES
2. EN IK BEN AL ZEKER NIET NAAR BRUSSEL GEWEEST IN NOVEMBER, laat staan de andere maanden.

ik heb de klacht al gemeld bij mijn bank en bij de europabank.

moet ik ergens anders ook nog klacht neerleggen of wachten tot mijn bank me contacteert?

ik heb alvast een kopie van de cheque gevraagd, misschien dat ik het handschrift herken?

kan de bank weigeren me een kopie te bezorgen?

afin, veel vragen maar ik zou niet graag voorhebben dat ik nog eens het slachtoffer word van zo een diefstal. Ik noem niet rockefeller of onassis en mijn loon is ook niet om naar huis over te schrijven.

heb ik goede kans dat het geld aan mij teruggestort wordt? hoe moet ik dan bewijzen dat ikzelf het geld niet afgehaald heb? De bank is toch in fout want als ze een cheque moeten uitbetalen moeten ze toch een identiteitsbewijs vragen aan degene die de cheque aanbiedt.

dank voor een reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 dec 2011 15:44

Alvast snel uw rekening blokkeren is hetgeen ik zou doen..

Tope

#3 , 27 dec 2011 16:24

Vreemd. Als jij geen cheques hebt, dan kan je er ook geen uitschrijven. Hoe kan er dan iemand met een cheque geld van jouw rekening halen? Of heb je ooit wel cheques gehad en kan het een cheque van lang(er) geleden zijn die nu pas wordt geïnd?

Reclame

Franciscus

#4 , 27 dec 2011 18:23

De gegevens opvragen aan uw bank.
Hiermee naar de politie gaan indien het duidelijk een vervalsing is.
Deze zullen dan het origineel document wel opvragen.
Normaal vraagt men op de bank ook de gegevens van de persoon die de cheque ontvangt

denlowie

#5 , 27 dec 2011 19:41

Ik denk dat je geen cheques meer cash kan ontvangen, en dat alle cheques via een rekening moet uitbetaald worden, ik ontvang er nog een paar op een ganse maand en die gaan zowieso altijd via de bankrekening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Valium

#6 , 31 dec 2011 12:26

-Om te beginnen, zeker zo vlug mogelijk een AANGETEKEND schrijven naar je bank opsturen met alles er op en er aan. (betwisten)

- Vragen of ze je terug per aangetekend alles willen verduidelijken van waar,wanneer en hoe.
Als je dit antwoord per aangetekend binnen hebt en het blijkt inderdaad oplichting, diefstal of wat dan ook, met je schrijvens klacht neerleggen bij politie.

Nu al je bankrekening laten blokkeren en op andere bank een nieuwe openen.

Je Oma

#7 , 21 jan 2012 19:21

Hoe is dit afgelopen?

tismoeilijk

#8 , 27 jan 2012 16:50

Hoe is dit afgelopen?
ze gingen me terugbellen :roll:

nog altijd niks

ik heb alles nagekeken en gevonden dat ik in november geld van mijn spaarrekening opgenomen heb en dat is ervan af gegaan

maar eenzelfde bedrag is in december ook nog eens van mijn rekening gegaan terwijl ik 100% zeker ben dat dit niet van mij komt.

zou het dan een fout zijn van de bank?

mava105

#9 , 27 jan 2012 19:50

Je hebt dus nog steeds niet uw rekening afgesloten? Blijkbaar heb jij toch teveel centen. Mag ik u mijn rekeningnummer geven? :lol:

JuraLex

#10 , 04 feb 2012 01:44

Ik meen te begrijpen dat u geen rechtspersoon bent (dus eigen bedrijfje hebt)? Dan is het onmogelijk voor u om nog cheques uit te schrijven. De "gewone" papieren cheques voor particulieren werden immers een tijdje geleden afgeschaft in België. Een privé persoon kan wel nog een bankcheque aanvragen (hier gaan vaak 1 of enkele dagen overheen) bij zijn bank indien hij grote bedragen dient te betalen, kost dan ook zo'n 9 euro (afhankelijk van bank tot bank).

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”