Over welke bedragen spreekt men dan? Ik ben nadien terug gaan werken, maar erna terug 1 maand werkonbekwaam geweest.
In totaal dus 2 maand werkonbekwaamheid.
Uw loonverlies, uw onkosten als basis van tastbaar verlies.
Werkonbekwaam MET blijvende schade.....opgelet kan zich heel lang daarna terug manifesteren.
Dus zeker burgerlijke partij stellen.
Dit zal wel moeten want anders geen schadevergoeding.
Kan ik ook gebruik maken van de rechtsbijstand via de verzekering van mijn werkgever hiervoor? Deze heeft ook mijn medische kosten betaald en ikzelf heb geen familiale verzekering.
Dat was gebeurd op het werk in een verzorgingstehuis, en de dader is één van de cliënten die me aanviel. Dus een arbeidsongeval, maar ook een klacht ingediend voor opzettelijke slagen en verwondingen.
En langs de andere kant, als studente op kot, heeft me niemand ooit gezegd een familiale verzekering te nemen.
Klopt, dus asap de familiale verwittigen.
Maar gezien strafrechtelijke feiten is ook de werkgever hiervoor de (rechts)persoon die hiervoor mee moet tussenkomen.
Ik spreek uit ervaring
Blijkbaar komt de verzekering van mijn werkgever enkel tussen voor de materiële schade, en moet ik voor persoonlijke en morele schade mijn eigen verzekering aanspreken. Dit is toch vreemd?
Laatst omhoog gehaald door AnnickV op 18 jan 2012 18:28.