Mondelinge bedreiging, met bevel of voorwaarde

bouka
Topic Starter
Berichten: 1

Mondelinge bedreiging, met bevel of voorwaarde

#1 , 04 mei 2011 13:30

Hallo ,

Ik zit met een probleem,namelijk ,

vorige week vrijdag(avond) werd ik door m'n moeder op gebeld dat ik naar huis moest komen omdat de politie daar was.een 20tal minuten later kwam ik thuis.
de politie wis mij te zeggen dat ik zogezegd m'n buur mondeling zou bedreigd hebben.ik viel volkomen uit de lucht omdat ik op tijdstip van feiten zelfs niet thuis was :?:
de politie vroeg me of ik mee wou gaan naar het commicariaat om een verklaring af te leggen.
ik had niets te verbergen dus ging ik onmiddelijk mee.ik werd verhoord door de politie en werd vervolgens in de cel gezet gedurende 6 uren voor iets dat ik zelfs niet gedaan heb.
na die 6 uren moest ik terug een verklaring afleggen , uitraard was dit hetzelfde als de 1e.
de politie wist me te zeggen dat ze op een antwoord wachtten van de magistraat , een 10tal minuten later , had de magistraat beslist om me vrij te laten op voorwaade , dat ik mijn buur noch zou bedreigen noch zou aanspreken over de feiten.
ik heb mij hieraan gehouden.
zaterdag,de dag erna, om 8u30 komt de politie aan m'n deur bellen , ik was misschien amper 10min wakker, vragen ze mij wat het probleem is.
ik zei dat ik het niet wist, dat ik juist wakker was. toen zeiden ze dat ik hem terug zou bedreigd hebben , zogezegd rond 8u10.
ik zei onmiddelijk dat dit niet waar was, en vertelde dat ik de dag ervoor hiervoor had vast gezeten en dat ik niet zo dom zou zijn om die feiten te plegen.
daarop is de politie vertrokken.

Echter stond de ruit langs de straatkant open ( woon op 1e verdiep) , mijn vader was nogal boos over deze klachten gedurende 2 dagen omdat hij ook wist dat ik ze niet gedaan had.
waarop mijn vader tegen mijn moeder zei " één van deze dagen ga ik hem is kloppen" , hij zei dit echter binnenhuis. ik heb hier echter niet op geantwoord want ik weet dat mijn vader dit niet echt zou doen.
vervolgens kijk ik buiten door de ruit , waarop ik deze 2 agenten zien staan , waarop ze me zeggen " we hebben alles gehoord , we zullen een pv opstellen"

Nu vandaag krijg enkel ik een uitnodiging van de politie voor verhoor met reden "Mondelinge bedreiging,met bevel of voorwaarde"
ik mag binnen 2 dagen gaan.

Ik weet echt niet wat ik nog moet denken, heb al wat zitten opzoeken op internet naar artikels ivm bedreigingen, maar vindt echter geen goed antwoord.

Ik zou het echt schandalig vinden moest ik gesraft worden voor iets dat ik zelf niet gedaan heb, en wetende dat die buur niet de heiligste is , hij heeft overtlaast zelf nog op de vriend van z'n ex geslagen.

hopelijk kan iemand me een beetje mee helpen of eventueel tips geven wat ik kan doen.

alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 04 mei 2011 22:54

Een en tweede reeks zijn zijn verklaringen tegenover uw verklaring MAAR gezien de magistraat gebeld is moet er meer aan de hand zijn.
Wat was het opschrift van uw verhoren ..... PV van verhoor NA arrestatie daar moet dan ook de betichting met artikelnummer bijstaan.
Wat feit drie betreft .... DAT PV is een vaststelling van de inspecteurs maar dan tegen uw vader....
overlaatst geslagen..... dan zal hij wel een gedocumenteerd persoon zijn ....is de aanklacht misschien ook weerwraak ....

witboek
Berichten: 8

#3 , 08 sep 2011 18:51

Ik ben 3 keer veroordeeld geweest voor niets in dit land. Een strafblad voor altijd en je kan niets doen. Voor mij zijn de politie een bende pummels die juist te dom zijn om in de prive te werken. Vele (vooral vrouwen) hebben ideologische redenen om te werken voor de politie. Als je dan nog eens een vreemdeling zijt dan is het helemaal erg in dit land.

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 08 sep 2011 19:33

Drie keer veroordeeld geweest voor niks of voor 'niks'? Dan moet je wel erg veel pech gehad hebben.

Franciscus
Berichten: 38739

#5 , 08 sep 2011 19:38

Veroordeeld worden heeft altijd een reden.
Wat hebt u tegen vrouwen en wat betekenen dan voor u die ideologische redenen?
Laatst gewijzigd door Franciscus op 13 sep 2011 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 08 sep 2011 19:51

Ik ben 3 keer veroordeeld geweest voor niets in dit land. Een strafblad voor altijd en je kan niets doen. Voor mij zijn de politie een bende pummels die juist te dom zijn om in de prive te werken. Vele (vooral vrouwen) hebben ideologische redenen om te werken voor de politie. Als je dan nog eens een vreemdeling zijt dan is het helemaal erg in dit land.
De strontvliegen zijn weer neergedaald op het forum.
De webmaster mag zijn vliegenmepper er eens bovenhalen..
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”