deurwaarder maakt regels naar eigen hand.

ilsemiljondollar
Topic Starter
Berichten: 1

deurwaarder maakt regels naar eigen hand.

#1 , 04 sep 2011 17:31

ik heb een geschil met mijn oude huurbaas.
Ik heb een advocaat in de hand genomen maar zij is gewoon niet geweest...

Dus is er een uitspraak geweest door de vredesrechter.
Hier ben ik het niet mee eens, wat kan ik doen???

De deurwaarder heeft inmiddels al meubelen en brommers op gehaald..
Ook brommers die niet van mij waren/zijn. en op NL kenteken.

Deze worden gewoon verkocht??!!

Wat kan ik doen??

Heb om zaken te redden een betalingsregeling getroffen maar al mijn spullen worden toch verkocht..

Hoe kan dit.??

De deurwaarder gaat gewoon door.Ondanks de regeling?
Mag dit zomaar???
Ben bij de politie geweest en die zeggen ja dan had u maar moeten betalen.

Dit doet er toch niet toe hun maken meteen een conclusie..

Help wie weet raad of een goede mafia advocaat die hiertegen durft op te komen..

[Namen van deurwaarderskantoren plaatsen in een identificeerbare post waarin u hen beschuldigt van niet bij vonnis geattesteerde overtredingen is op de knieën met de billen bloot vragen om een tweede proces. Gelieve de regels van dit forum te lezen:Vandebos]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Carlo
Berichten: 72

#2 , 04 sep 2011 18:18

gaat het om een beslagname of een huisuitzetting?
Bij een uitzetting, zet de deurwaarder alle huisgerief (van wie dan ook) op dat adres, buiten de woning.
Deze materialen worden dan door de gemeente opgeslagen, maar blijven tot uwer beschikking.
De gemeente bewaard die spullen 6 maanden voor u, en zal u daarna aanschrijven indien u ze niet eerder ophaalde.
Bij een beslagname, zal je advocate de beslagname moeten aanvechten (weinig kans op succes).

Franciscus
Berichten: 38771

#3 , 05 sep 2011 17:52

ja en wat maakt dat verschil....alles wat in uw woning staat wordt geacht van u te zijn.
U zal het tegendeel moeten bewijzen.
Hoe advocaat niet ter zitting geweest ...... Was deze op de hoogte ?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 05 sep 2011 19:59

Eventueel contact opnemen met de voor dit kantoor verantwoordelijke kamer?

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 06 sep 2011 09:40

"Art.1393. Overhandiging van de uitgifte van het vonnis...aan de gerechtsdeurwaarder geldt als volmacht voor alle tenuitvoerleggingen."(Gerechtelijk Wetboek=Ger.W.)

"Art.1024.De kosten van tenuitvoerlegging komen ten laste van de partij tegen wie de tenuitvoerlegging wordt gevorderd."(Ger.W.).

“Art.1514. Hij die beweert...eigenaar te zijn van in beslag genomen voorwerpen,kan tegen de verkoop verzet doen...met vermelding van de bewijzen van eigendom..."(Ger.W.).

‘Heb om zaken te redden een betalingsregeling getroffen’

Ik ga ervan uit dat u die regeling trof met uw schuldeiser,de enige die het mandaat van de gerechtsdeurwaarder kan beëindigen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

witboek
Berichten: 8

#6 , 08 sep 2011 18:55

Ik vergelijk notarissen en deurwaarders zoals lijkenpikkers.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 08 sep 2011 19:46

Ik vergelijk notarissen en deurwaarders zoals lijkenpikkers.
Dat is nu echt eens een "juridisch" advies van een compleet gefrustreerde.....pfffft...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38771

#8 , 08 sep 2011 20:57

Politie, advocaten, notarissen, rechters, deurwaarders enz enz o ja vrouwen allemaal een pot nat volgens vorige poster
Ik denk dat deze discussie ook best gesloten wordt.
We geven juridisch advies maar dit is geen website voor gefrustreerde wartaal.
Voor mij hoeft dit echt niet meer.

Lanox
Berichten: 3545
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 sep 2011 11:16

Politie, advocaten, notarissen, rechters, deurwaarders enz enz o ja vrouwen allemaal een pot nat volgens vorige poster
Artsen en immokantoren niet vergeten.

Misschien kan Witboek ons een lijstje geven van iedereen die NIET tot die pot nat behoort. Ik veronderstel dat dit lijstje een pak korter gaat zijn en waarschijnlijk zelfs gaat stoppen na de naam "Witboek".

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”