Morele schadevergoeding

dionrott
Topic Starter
Berichten: 2

Morele schadevergoeding

#1 , 10 jul 2011 17:26

Hey,
Ik zit met een vraag rond de mogelijkheid tot een morele schadevergoeding na het slachtoffer geweest te zijn van opzettelijke slagen en verwondingen en afpersing.
De daders waren drie minderjarigen en zijn opgepakt geweest.
Nu heb ik materiële schade opgelopen (fiets was helemaal kapot) maar ik zou ook graag een vergoeding hebben voor emotionele gevolgen (angst, veiligheidsgevoel is weg, heb school moeten missen,..). Weet iemand hoeveel men kan vragen hiervoor?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 11 jul 2011 00:37

Dat kan raadpleeg uw advocaat.
U zal zich burgerlijke partij moeten stellen

helder
Berichten: 1

#3 , 29 aug 2011 15:18

Ik had dwingend een advocaat nodig, naar was (tijdelijk) niet in staat om zijn kosten te betalen. Ik zat boven de salarisgrens voor het recht op 'een toevoeging'. Ik stelde voor een schuldbekentenis te ondertekenen. Hij leek hiermee in te stemmen. Ik bracht hem per e-mail op de hoogte van de inhoud van de zaak.
Hij gaf de indruk mijn zaak te willen aannemen, wij voerden ook een intake-gesprek. Er was sprake van een beroepstermijn. Hij weigerde tenslotte aanname van de zaak als ik zijn voorschotnota niet vooraf betaalde. Intussen was de beroepstermijn verstreken. De financiële schade die ik hierdoor ondervond was niet gering.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 29 aug 2011 20:52

Burgerlijke partijstelling kan gebeuren ter zitting dus gewoon ter zitting u kenbaar maken .... papieren van de stoffelijke schade binnenbrengen en zeggen dat u 1€ morele schadevergoeding wil.
Gezien u niets over al in beroep voorgekomen hebt gezegd ..... heb ik dat ook niet geantwoord .... trouwens bent u naar de zitting in eerste aanleg geweest?
Hebt u zich laten registreren als slachtoffer bij de griffie?
Hebt u de documenten die de politie u geeft of opstuurt bij uw aangifte ...attest van klachtneerlegging en de uitleg daarop gelezen??

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”