kosten beroep in 1e aanleg

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

kosten beroep in 1e aanleg

#1 , 18 aug 2011 22:04

Vorig jaar heeft de moeder van mijn vrouw een verkeersovertreding.
De politieagent heeft haar een procesje aangedaan, maar heeft de foute persoon veroordeelt.
De oproeping van de rechtbank kwam op de naam van mijn vrouw toe, die niet eens een auto of een rijbewijs heeft.
We zijn niet naar de zitting geweest omdat het over de foute persoon gaat.

Nu zijn we al maanden van het ene naar het andere hoekje gestuurd, deurwaarder naar politierechtbank en omgekeerd.
Nu was het ons vandaag genoeg en hebben we echt heel lang aangedrongen hoe dit probleem kan worden opgelost.
Uiteindelijk zeiden ze ons om beroep aan te tekenen in eerste aanleg. Ze hebben ons gezegd dat in beroep gaan gratis is.
Ik wilde graag weten of dit echt zo is. Kan iemand me daarop antwoorden? Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 23 aug 2011 01:03

Verkeersovertreding is politierechtbank.
Hoe kan de politie zich vergissen als persoon die reed werd geïdentificeerd?
Of was het via de nummerplaat van het voertuig dat dus op naam van uw echtgenote staat?
Of wat is er juist gebeurd???
U hebt toch een antwoordformulier gehad op de overtreding daar had u het kunnen rechtzetten.
Is er al een vonnis???
Is de tijd voor verzet al verstreken????

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”