onvolledige aangifte

hobo
Topic Starter
Berichten: 40

onvolledige aangifte

#1 , 15 jan 2019 11:25

Partner overleden aan dementie op 1/4/2018. Successierechten - lang en zeer moeilijk proces - binnen de wettelijke termijn afgehandeld. Nu ontdek ik tot mijn ontsteltenis nog 2 contracten (Tak 21/levensverzekering) : één op mijn naam en één op naam van mijn echtgenoot ! Het zijn geen enorme bedragen. Wij hebben 2 kinderen en waren gehuwd volgens het wettelijk stelsel.

Wat moet ik aanvangen ? Wie zou ik best contacteren ? Hoeveel tijd heb ik om dit in orde te brengen ?

Heel erg bedankt voor een advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 15 jan 2019 13:08

Op wiens hoofd (verzekerde persoon) staan die?
Wie zijn de begunstigden?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 15 jan 2019 18:04

Als je die gelden wil ontvangen, zal je een bewijs van leven moeten geven. Dat kan dus niet. De maatschappij zal, na voorlegging van een attest van erfopvolging, de bedrage doorgeven aan de Registratie. U maakt hier dus best zo vlug werk van en doet spontaan een verbeterde aangifte. Begin met de maatschappij in kennis te stellen van dit overlijden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”