Boete klein beschrijf

JorisBosmans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Boete klein beschrijf

#1 , 23 okt 2018 14:29

Beste,

We hebben een boete gehad omdat we iets meer dan een half jaar onze termijn hadden overschreden van in de woonst te trekken.

Nu hebben we een paar redenen aangehaald...
Bij mijn moeder is in het jaar dat we gingen beginnen kanker vastgesteld begin januari was dit. 9 maanden later is ze overleden.

Omdat mijn vader en ik de bouw zelf gingen neerzetten zijn we dus pas later begonnen aan om eerst voor mijn ma te zorgen.

Ze zeggen dat dit geen geldige reden is omdat ik zelf niet ziek was en had kunnen werken en van het gedeelte dat we de bouw zelf gingen neerzetten zeggen ze dan had je maar aannemers moeten nemen dan was dit sneller gegaan.

Dit vindt ik wel kort door de bocht...een beetje respect ten eerste voor ons met het sterfgeval en dan als we geld genoeg hadden voor aannemers te betalen dan hadden we ook wel alles laten doen.

Uiteindelijk is het wel een voldoening als je u bouw zelf neerzet maar het is hard werken.

Kunnen we terug klacht tegen indienen bij de rechtbank of laten we dit beter zo?

Volgens mij zullen we altijd aan het kortste eindje trekken??? (ivm met geld kunnen ze ook zeggen: tja had je niet moeten bouwen als je geen geld had voor aannemers....)

MVG

Joris

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 23 okt 2018 15:07

U kunt in beroep gaan bij de rechtbank.

Ik zie wel een probleem als ik snel even reken, meer dan 6 maanden te laat voor een ziekte van 9 maanden, dus zelfs met een maximaal rendement in tijd had u slechts een 3 maanden marge gehad, dat is zeer weinig.

JorisBosmans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2018 09:16

Op 3 maanden krijg je veel gedaan op een bouw he....
We zijn ook niet direct nadat mijn moeder gestorven is begonnen aan de bouw omdat mijn vader er helemaal geen zin in had.

Mja zal het hier ma bij laten en de 4000 euro betalen.

Wel schandalig dat ze 1500 euro administratie kost durven aanrekenen.

De zakkevullers

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 okt 2018 09:55

De 4000€ zal het verschil tussen groot en klein beschrijf zijn. De overige 1500€ zal de boete van 20% bovenop zijn.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”