Word ik bedot?

Helpmealstublieft
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Word ik bedot?

#1 , 30 sep 2018 14:12

Ik zoek hulp in een voor mij bijna hopeloze situatie. Ik probeer maar is moeilijk kort te omschrijven.
In juli 2016 krijg ik een brief van de dienst erfeloze nalatenschappen. In 2015 is een tante van mijn overleden moeder gestorven. Ze vinden enkel mij als erfgenaam. Ik kijk op de nalatenschap positief is bij hun en het zou gaan om 100000€. Ik ben bij de notzris en er blijken nog aandelen e.d te zijn voor 600.000€ Gezien de late aanvaarding is er al een boete van 70.000€ wegens laattijdige aangifte op de successierechten en notaris adviseert om inmiddelijk in te dienen want er wacht een tweede boete. ik laat gelijk via hen een genealogie onderzoek starten want ik ken de familie niet goed De nalatenschap wordt beheert door een advocaat die bewindvoerder was van haar. Een week later krijg ik de successiebelasting in de bus van 500.000€!! Ik vraag aan bewindvoerder deze te betalen van de erfenis. Hij wil niet gezien er een genealogisch onderzoek loopt. Ik riskeer alles kwijt te raken en shakel advocaat in om hem te dwingen die te betalen van de nalatenschap en vraag bewindvoerder uit functie te zetten. Gerecht beslist dat hij ze moet betalen maar negatief op tweede vraag. Sindsdien tot nu advocaat betaalt op erfenis uitbetaalt te krijgen. Ondertussen is gebleken dat er 14 erfgenamen zijn. Via de balie komt mijn advocaat erachter dat de bewindvoerder en aleensprekend rechter misschien onder 1 hoedje spelen want wat hij beweert ingediend te hebben op gerecht is door bewindvoerder nooit gebeurd. Ondertussen ben ik al 6000€ armer aan advocaat facturen maar ze blijven zeggen dat ze gaan betalen maar er gebeurt niets. Waar kan ik hier mee terecht of wat kan ik doen zonder failliet te gaan aanbidt geval??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 30 sep 2018 15:06

Genealogisch onderzoek voor zo een eenvoudig geval?
Registratie kon gewoon een attest van erfopvolging afleveren!

Blijkbaar komt jan en klein pierke uit uw ruif mee-eten...
Het is niet echt normaal.
Bewindvoerder zijn taak is gestopt met het overlijden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Helpmealstublieft
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 sep 2018 20:37

Ik vind het ook niet normaal maar nu is de vraag : kan ik iets doen om toch nog te krijgen waar ik recht op heb zonder dat ik mijn advocaat moet blijven spijzen. Want die doet nu niks meer. Volgend hem was de volgende stap een bezwaar indienen maar daarvoor moet ik eerst een gerechtsdeurwaarder 2500€ betalen om 1 van de erfgenamen die ik Spanje woont op de hoogte te brengen. En daar ben ik dus gestopt maar nu heb ik niks. Integendeel 6000€ kwijt..,

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”