registratierechten

karimavereecken
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

registratierechten

#1 , 06 apr 2018 08:53

Beste,

In mei 2014 kocht ik in het Brusselse een appartement met klein beschrijf aan. Ik betaalde daarop de verminderde registratierechten. Ik heb mij daar ook onmiddellijk gedomicilieerd. Nu in januari 2017 vertrok ik voor enkele maanden naar het buitenland voor vrijwilligerswerk. Ik liet daarom een vriendin bij mij in het appartement intrekken voor enkele maanden. Die kon een oogje in het zeil houden, omdat het jaar daarvoor ook bij mijn afwezigheid is ingebroken in mijn appartement. Die vriendin heeft echter, zonder mijn weten én toestemming zich ingeschreven op mijn adres. De wijkagent is dan langsgekomen en heeft vastgesteld dat ik daar niet aanwezig was en de buren hebben bevestigd dat zij mij daar ook amper zagen. Dus heeft die wijkagent mij uitgeschreven. Dit was 1 week voor ik vertrok(9 feb 2017). Ik heb mij in haast en spoed dan laten inschrijven in Leuven, bij een vriend. Omdat mijn termijn van 3 jaar in eigen woning geregistreerd blijven nu onderbroken is riskeer ik nu 5 a 6% registratie rechten te moeten bijbetalen en een groot beschrijf. Wat kan ik hieraan doen? Is er sprake van overmacht?Kan ik die vriendin aanklagen?
Dank voor het advies.

Karina Vereecken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 06 apr 2018 10:13

Waarom hebt u uw domicilie in Leuven gezet? Dat lijkt mij geen overmacht maar een bewuste keuze?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 apr 2018 11:11

Stond er iets op papier ivm die vriendin die enkele maanden de oppas zou verzekeren?

Reclame

karimavereecken
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 apr 2018 09:21

@ Leen : ja die wijkagent vertelde dat ik ergens moest ingeschreven staan! En ik had schrik dat als ik geen domicilie had in Belgiê, dat gevolgen zou hebben indien ik iets voor zou hebben op reis, en dan mijn dure reisverzekering niet zou kunnen gebruiken. Die wijkagent heeft mij echt onder druk gezet en ik heb een beetje gepanikeerd ipv de nodige informatie eerst in te winnen. Ik kan die vriendin een brief laten opstellen dat zij de oppas was vr enkele maanden, GEEN huur betaalde en zich zonder na te denken aan de gevolgen voor mij heeft ingeschreven. Zou mij dat kunnen helpen in deze zaak?
?

Terug naar “Successie- & Registratierechten”