boete klein beschrijf

hadrianus
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

boete klein beschrijf

#1 , 02 apr 2018 11:51

Ik kocht een woning klein beschrijf een jaar geleden. Ik wil deze nu toch verkopen. Moet ik dan de opleg doen naar 10% registratie of naar 7% indien dit binnenkort van toepassing is ? Kan ik overmacht voor de verkoop proberen of erna ? Ik las ergens binnen de drie maanden, maar vanaf welke termijn is dat ?
Ik zou ook kunnen opteren voor teruggave van de registratierechten. Maar hoelang moet ik dan wachten op mijn geld ? Kan de overige 40% gebruikt worden voor meename ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 02 apr 2018 11:58

Bij verkoop binnen de twee jaar (datum akte telt) kan je in Vlaanderen 3/5e van de registratierechten groot beschrijf terugkrijgen. Je betaalt 5% extra (plus boete) en krijgt 6% terug. De 10% regeling is voor u van toepassing.

Als overmacht aanvaard wordt betaal je geen opleg doch kan je ook niet genieten van de terugbetaling.

Vergeet ook alle andere verkoopskosten niet: lichten hypotheek, wederbeleggingsvergoeding, ev makelaarsloon, ...

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”