Registratiebelasting

Tony13
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Registratiebelasting

#1 , 07 feb 2018 15:31

Hallo allen,

Ik kreeg vandaag een brief van de registratiebelastingen in mijn bus met een boete van 1875€ omwille van het feit dat ik de voorwaarde van het abbatement zou hebben geschonden bij mijn vorige woning.

De akte dateert van 29/12/2011. Mijn toenmalige vriendin heeft me toen verlaten voor een andere partner en daarom hebben wij een akte van afstand ondertekend op 22 maart 2013.

Ik heb nooit in het appartement gewoond, aangezien het nog moest gebouwd worden.

Onze notaris heeft ons toen verzekerd dat er voor ons beide geen enkele kost meer aan verbonden ging zijn. Zij heeft me uitgekocht.

Ik heb reeds met de belastingen gebeld, die me meldden dat ik een bezwaar moest aantekenen.
De notaris heb ik ook gebeld en daar werd gemeld dat ik een bezwaar moest indienen met de akte van afstand, maar dat de kans groot was dat ik het alsnog zou moeten betalen.

Klopt dit allemaal? En kan ik hier iets tegen doen?

Alvast bedankt voor de info!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 07 feb 2018 19:06

Een bezwaarschrift schort de betaling niet op. Indien uw bezwaar wordt aanvaard, wordt dit bedrag u terugbetaald.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 07 feb 2018 22:40

Beste

Wat de notaris beweert (of u meent begrepen te hebben) is niet relevant; Het enige wat telt is de wetgeving. Google even met abattemnt en u zal de wetgeving terugvinden. Normalter is hier geen sprake van een boete. Wel van een terugbetaling van een voordeel hetwelke u genoot en waar u nadien geen recht op bleek te hebben.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”