Boete klein beschrijf

The Chaser
Topic Starter
Berichten: 63

Boete klein beschrijf

#1 , 16 nov 2017 08:03

In 2010 kocht ik een klein appartement met kleine beschrijf bestaande uit drie ruimtes.
Een badkamer, slaapkamer en living met keuken.

Na iets meer dan een jaar er gewoont te hebben kreeg ik een vriendin met een dochter. Deze kwam uit een vechtscheiding en verbleef bij mij.

Door klachten van haar ex dat we maar 1 bed hadden kwam de politie kijken en dit vast stellen. Resultaat: we moesten weg en verhuizen.

Duw verhuurde we een andere woning en mijn woning werd verkocht. Volgens de notaris mocht dit wegens sociale redenen.

Gisteren kreeg ik hierover een aanslagbiljet in de bus. De extra aanslag + boete : 4.500€


Wat ik doen? Wat de notaris verkeerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 16 nov 2017 09:00

U kan een bezwaar indienen en overmacht inroepen, uiteraard gestaafd met de stukken waarover u beschikt. De uitkomst daarvan staat natuurlijk niet vast.

Het is normaal dat de belastingsdienst deze boete probeert te innen.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 24 nov 2017 20:00

Kan niet goed volgen politie kan niemand verplichten om te verhuizen en moet iedereen op een adres inschrijven.
Er zal dus een vonnis van de rechtbank geweest zijn of een procedure wegens 'overbewoning' maar dat duurt gewoonlijk wel enige tijd (inbreuken wooncode)

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”