registratiebelastingen

Kdtje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

registratiebelastingen

#1 , 15 nov 2017 12:17

Beste ,

ik heb gisteren een brief gekregen met een boete voor de registratiebelastingen die we moeten achterdragen. 12660 euro .
Nu is het zo dat we een klein beschrijf gekregen hebben maar dat we daarvoor 3 jaar in ons huis moesten wonen.

Na 2 jaar en 11 maanden is ons huis verkocht om dwingende reden mijn winkel die stond op het punt failliet te gaan.
Ik heb hier ook allemaal bewijzen voor en kan dit meesturen met mijn bezwaar alsook achterstallige betaling van de lening van toen.
Het spaargeld van mijn toen wettelijk samenwonende echtgenoot is terug naar hem gegaan, het mijne is naar schuldeisers van de winkel gegaan en het overige terug naar de bank.

Ook de persoon die mijn winkel heeft overgenomen heeft nooit de overname kunnen betalen want die is na 2 maand failliet gegaan ook deze papieren zitten bij de advocaat.

Na het verkopen van het huis hebben we een appartement moeten huren.

Weet iemand of ik kans maak dat ze dit kwijtschelden?
Alvast bedankt voor jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 15 nov 2017 15:21

Beste

De wet is duidelijk. U krijgt een korting op basis van vooraf bepaalde voorwaarden. Die zijn niet vervuld. er zijn ongetwijfeld redenen waarom u de beslissing genomen heeft die u nam. Maar dat bezorgt u geen kwijtschelding van de wettelijke regels. Mogelijk zijn hier andere ervaringen maar ik heb geen weet van dergelijke dossiers waarin men dat zou kwijtschelden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 15 nov 2017 17:36

Er kan altijd een kwijtschelding - geheel of gedeeltelijk - worden toegestaan wanneer niet is voldaan aan de voorwaarden in geval van 'overmacht.'
Stuur een aanvraag tot kwijtschelding met de nodige uitleg en bijvoeging van bewijzen. Er is evenwel geen opschorting van betaling. Indien uw aanvraag wordt ingewilligd, krijgt u uw geld terug.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”