Successierechten

Tuur
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Successierechten

#1 , 07 aug 2017 22:47

Hallo,
Onlangs is mijn schoonmoeder overleden. Nu is het zo dat de successierechten in orde gemaakt moeten worden. Nu is mijn vraag, kan ik dit met mijn vrouw zelf regelen? Ik kan ook naar een notaris gaan, maar deze kosten lopen misschien op terwijl het misschien ook snel zelf gedaan kan worden. Mijn schoonmoeder had geen huis, enkel haar persoonlijk geld en de inboedel. Moet er op de inboedel ook successierechten betaald worden? Wij wonen in Vlaanderen, Limburg.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 08 aug 2017 08:58

Na erfenisrechtverklaring kan dat .

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 08 aug 2017 09:33

Als uw schoonvader reeds overladen was en er is géén testament dan volstaat het opvragen van een attest van erfopvolging bij registratie. Voorts de verklaring invullen.

Als uw schoonvader nog in leven is en er was géén huwelijkskontrakt dan ook volstaat een attest van erfopvolging

Als uw schoonvader nog in leven is en er was wel een huwelijkskontrakt of als uw schoonmoeder een testament opstelde dan heb je een akte van erfopvolging nodig die (betalend) door een notaris af te leveren is. Je kan zelfs dan nog altijd zelf de erfenisaangifte doen. Zeg dit duidelijk aan de notaris want ze doen natuurlijk "liever" de volledige klus ;-)

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”