sucessie van tante

chantal477
Topic Starter
Berichten: 27

sucessie van tante

#1 , 08 aug 2016 15:34

Tante is overleden er zijn geen kinderen en is nooit getrouwd geweest, er is geen testament, ze stond onder advocaat om haar home te betalen.

We weten dat er nog geld staat op haar rekening +/- 20.000,- euro en ze heeft geen eigendom.

1 broer leeft nog alle andere broers en zussen zijn gestorven. Deze hadden ook kinderen.

Om te weten wie de erfgenamen zijn moet ik daarvoor naar de gemeente waar ze woonde, blijkbaar moet je niet naar een notaris hiervoor? Of klopt dit niet en moet ik toch naar de notaris.

Chantal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 aug 2016 16:17

Normaal erven de broer en de kinderen van de broers en zussen die gestorven zijn. Bedoel je met uw vraag dat je niet exact weet wie deze personen zijn? Of bedoel je met uw vraag wie er naast deze personen, nog zou kunnen erven?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

chantal477
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 08 aug 2016 16:30

Ze had veel broers en zussen maar wij kennen die kinderen daar niet van, dus hoe moeten wij nu procederen om te weten te komen wie de erfopvolgers zijn, is dit via de gemeente waar ze woonde?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 aug 2016 16:42

Een eerste (informatieve) gesprek met een notaris is gratis, dus ik zou daar mijn licht eens opsteken, moest ik van u zijn... U kan hem de situatie schetsen en vragen hoe zoiets normaal gezien verder afgehandeld wordt en door wie. Zolang de notaris geen opzoekingswerk voor u moet doen of een document opstellen, is zo'n gesprek gratis.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Successie- & Registratierechten”