ouders en kinderen overlijden samen in ongeval - wie erft?

Wouter VH
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

Re: ouders en kinderen overlijden samen in ongeval - wie erft?

#16 , 01 aug 2016 21:02

Alles op uw naam laten zetten, dan erft uw zoon en dochter als ik het juist heb?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 01 aug 2016 21:08

Alles op uw naam laten zetten, dan erft uw zoon en dochter als ik het juist heb?
Dat gaat niet want TS is onder wettelijk stelsel gehuwd.
Moest het wel gaan dan was het nog geen sluitende oplossing voor haar "totaalprobleem".
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Wouter VH
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#18 , 01 aug 2016 21:18

Alles op uw naam laten zetten, dan erft uw zoon en dochter als ik het juist heb?
Dat gaat niet want TS is onder wettelijk stelsel gehuwd.
Moest het wel gaan dan was het nog geen sluitende oplossing voor haar "totaalprobleem".
Dan denk ik een heel strikt en tot op de letter opgesteld testament... Zeker door een notaris grondig laten bekijken.
Dit zou normaal moeten lukken denk ik?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#19 , 01 aug 2016 21:29

Alles op uw naam laten zetten, dan erft uw zoon en dochter als ik het juist heb?
Dat gaat niet want TS is onder wettelijk stelsel gehuwd.
Moest het wel gaan dan was het nog geen sluitende oplossing voor haar "totaalprobleem".
Dan denk ik een heel strikt en tot op de letter opgesteld testament... Zeker door een notaris grondig laten bekijken.
Dit zou normaal moeten lukken denk ik?
TS alleen kan dat met een testament niet oplossen/voorkomen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#20 , 02 aug 2016 12:31

Hallo, gebruik aub. eens minder 'citaat'. Het is niet nodig dat ik enkele zinnen tot 3 x terug moet lezen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#21 , 12 aug 2016 17:23

Ik heb intussen een notaris gecontracteerd. Best is, zoals wanton zegt, een testament met een hele hoop speciale clausules. Volgende week ga ik persoonlijk bij de notaris langs om dat te regelen.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”