Duo testament

willyke
Topic Starter
Berichten: 3

Duo testament

#1 , 23 feb 2016 10:28

Hallo,
mag ik een voorbeeld van mijn testament voorleggen ter verbetering, aanpassing of goede raad?
ik ben gehuwd, zonder kinderen, geen ouders noch schoonouders, wel broer en zus met neven en nichten.
familie mag/moet niets erven.

TESTAMENT
Ik, ondergetekende WS, geboren te xxx op xxx,
nationaal n° xxx wonende te xxx, verklaar hierbij mijn testament als volgt op te maken.
Bij leven van mijn echtgenote OB, laat ik al mijn bezittingen, eigen goederen, gemeenschap roerende en onroerende goederen aan haar in volle eigendom. Een “langst-leeft-al” beding ligt bij de notaris.
Mocht ik na mijn echtgenote overlijden dan: Stel ik vzw AA, te xxx, xxx Tel: xxx, aan tot algemeen legataris.
De algemeen legataris is gehouden aan regeling en de uitbetaling van de hierop volgende beschikkingen en staat eveneens in voor de betaling van de bijhorende successierechten:
BB: mag vrij kiezen uit de inboedel. Waarde 5000€
Van de totale roerend en onroerend restwaarde, elk 18%:
1. BB geboren te xx op ,
2. CC geboren te xx op ,
3. DD geboren te xx op
!! indien vzw netto minder dan 75000 € ontvangt, het percentage proportioneel verminderen.
Aldus eigenhandig geschreven, bij volle verstand, gedagtekend en ondertekend te
Tongeren op 22 februari 2016, door mijzelf.


WS

In bijlage: alle adressen & identificatie
Volmachten voor BB om mijn woning te betreden/beheren, begrafenis te regelen en rekeningen te vereffenen tot de erfenis vrijkomt

Hartelijke dank bij voorbaat
willyke

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding