invullen successie

Erik1
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: brussel

invullen successie

#1 , 18 nov 2007 21:20

Vraag je voor aangeven successie:

mijn pa storte maandelijks voor elk van zijn kinderen een 50 euro in een belegginsfondsrekening die op naam van elk van de kinderen stond.
moeten de kinderen dit aangeven voor de successie?

Erik

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 20 nov 2007 11:45

“Art.7.De goederen, waarover, naar het door het bestuur geleverd bewijs, de afgestorvene kosteloos beschikte gedurende de DRIE JAAR vóór zijn overlijden, worden geacht deel uit te maken van zijn nalatenschap, indien de bevoordeling niet onderworpen werd aan het registratierecht gevestigd voor de schenkingen, behoudens verhaal van de erfgenamen of legatarissen op de begiftigde voor de wegens die goederen gekweten successierechten.”(Wetboek Successierechten 31 maart 1936).

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 20 nov 2007 15:48

Volgens mijn ervaring blijft dit buiten de nalatenschap , tenzij dit een verzekeringsformule betreft met de overledene als verzekeringsnemer. Maar indien het spaarbedrag minder is dan 12500 € dienen er geen successierechten betaald te worden.
Elke bank heeft dergelijke spaarformules voor 'kleinkinderen' . Vraag op uw bankkantoor eens stand van zaken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”