Registratiebelastingen

madré
Topic Starter
Berichten: 5

Registratiebelastingen

#1 , 15 jan 2016 17:22

ik heb een vraagje,

zal mijn verhaal in het kort proberen te doen ;)

12 jaar terug besloot mijn vriend en ikzelf samen een huis te kopen.
Nu we samen een huis hadden gevonden bla bla bla.. moesten we naar de notaris gaan om de koop-verkoopsovereenkomst te tekenen.

Enkele dagen voor het tekenen van de koop-verkoopsovereenkomst trok mijn vriend zich terug en moest ik die overeenkomst alleen tekenen dus m.a.w Noatris heeft de vermelde naam van mijn vriend op de koop-verkoopsovereenkomst geschrapt en stond dat huis alleen op mijn naam alsook met de bijkomende lening ik moest ondergaan.

Registratiebelastingen waren aan 5% (art 60 W.Reg); Geen drie jaar daar gewoond. dus, na 2 jaar heb ik besloten (enige uitweg om de schulden niet groter te maken) terug het huis te verkopen omdat het financieel veel te zwaar was.
dus, denk ik er nog ééntje in de bus zal komen wat betreft die registratiebelastingen :?

nu is mijn vraagje : door financ problemen moest ik het huis verkopen en valt dees ook onder " Overmacht"

alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 jan 2016 19:55

Denk het niet

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”