Duplicaat aangifte nalatenschap vader

benne
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: belgie

Duplicaat aangifte nalatenschap vader

#1 , 03 nov 2007 11:19

Kan er me iemand vertellen of ik recht heb aan een duplicaat van de aangifte van nalatenschap van mijn vader.
Omdat....
Moeder het hulijkscontract zonder medeweten van de kinderen veranderd heeft en wel zo, Langst leeft al heeft.
Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 03 nov 2007 20:35

Ja, als U die mee-ondertekent heeft.
U moet bewijzen wie U bent.

0,25 eur par blad met een minimum van 2,50 eur

Ouders kunnen altijd hun huwelijkscontract veranderen zonder weten van de kinderen.
Moeder kon dit wel niet alleen; vader tekende mee.

lieve
Berichten: 61
Locatie: Oost-Vlaanderen

#3 , 06 nov 2007 13:36

hallo,

waar kan zo'n duplikaat aangevraagd worden.
Moeten kinderen steeds meetekenen.
Er is gehuwd zonder huwelijkscontract

Reclame

wolf2
Berichten: 2071

#4 , 06 nov 2007 20:31

Op het registratiekantoor bevoegd voor de gemeente waar de overledene zijn voornaamste domicilie had bij zijn overlijden = overlijdens tot 31/12/2001

Vanaf 1/1/2002: ga na waar de overledene de laatste 5 jaar voor zijn overlijden zijn fiscale woonplaats had.
* steeds in hetzelfde gewest: op het registratiekantoor bevoegd voor de gemeente waar de overledene zijn laatste fiscale woonplaats had
* in verschillende gewesten: zoek het gewest waar hij het langst woonde: binnen dat gewest: op het registratiekantoor bevoegd voor de gemeente waar de overledene zijn laatste fiscale woonplaats had.

Als ze iets erven, moeten ze een aangifte indienen.
Als ze concreet niets krijgen van het actief, vraagt de administratie niet naar hun handtekening.

Meestal erven de kinderen de blote eigendom van de nalatenschap.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”