help ik wil regerstratie bijbetalen!!

patrick007
Topic Starter
Berichten: 8

help ik wil regerstratie bijbetalen!!

#1 , 16 okt 2007 14:17

Hallo,

ik heb een vraag ik heb onlangs een huis gekocht van bejaarde man deze aankoopprijs bedroeg 7000€,

de verkoop werd normaal verleden enz..

tot voor kort ging ik ervan uit met mijn geringe ervaring van een huis te kopen dat ik een normale marktprijs betaald had.

er komt bij mij een vriend langs en de koopprijs komt ter sprake waarbij hij mij zei dat de waarde van mijn woning veel hoger lag,

dan die betaalde 70000€, nu ik ben dit uiteraard beginnen ter refereren in kranten enz.. om te constateren dat dit klopt

deze woning is zeker 200000€ waard,

nu kom ik tot mijn eigenlijke vraag kan ik om een boeten te voorkomen bij de registratie, uit eigen beweging een bijkomende

storting verrichten op het boven vermelde waarde 10% registratie de bedoeling is naar grote waarschijnlijkheid dat ik deze woning nog binnen de 2 jaar verkoop!omwille verhuis naar het buitenland.

hoe pak ik dit het beste aan.

mvg patrick
:?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 16 okt 2007 18:36

Laat mij toe niet te geloven dat jij totaal niet wist dat de waarde van dat huis zowat drie keer hoger ligt dan jouw aankoopprijs.

Vooral het feit dat je vermeldt dat je het binnen een tweetal jaar zal verkopen wegens vertrek naar het buitenland, maakt je verhaal nog ongeloofwaardiger, voor mij althans.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 16 okt 2007 19:34

De notaris die de akte heeft verleden , had U moeten wijzen op het verschil tussen aankoopprijs en verkoopwaarde. Dat U die woning voor 70.000 € kan kopen , des te beter. Maar de Registratie wil zijn rechten op de normale waarde = 10 % op 200.000 €. Dat had de notaris U moeten vertellen!! Dat is toch een 'raadsman'.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 okt 2007 20:10

Wetboek van registratierechten

Artikel 205


De bij de eerste alinea van artikel 203 en bij artikel 204 uitgevaardigde geldboeten kunnen niet kwijtgescholden worden, behalve ten voordele van de overtreder die, vóór alle reclamatie van het bestuur, aan dit zijn overtreding spontaan bekend heeft, of ten voordele van de erfgenamen van een overleden overtreder.

Neem dus contact met de ontvanger van de registratierechten. U kan daar vrijwillig bijbetalen en boete vermijden.

scorpioen

Terug naar “Successie- & Registratierechten”