AANGIFTE NALATENSCHAP-gevolgen bij niet-ondertekening

SOFIE
Topic Starter
Berichten: 21
Locatie: OOSTENDE

AANGIFTE NALATENSCHAP-gevolgen bij niet-ondertekening

#1 , 01 jun 2015 14:35

zoals in veel families is er miserie door het overlijden van mijn moeder. destijds liet ik een broer het huis uitzetten omdat hij de kinderen van mijn inwonende zus molesteerde en dat neemt hij mij - begrijpelijk - zeer kwalijk waardoor hij zeer negatief en zelfs agressief doet. ik ontwijk hem dus zoveel mogelijk
mijn moeder is overleden/papa leeft nog maar is zeer ziek. die bepaalde broer doet blijkbaar de aangifte nalatenschap en nu stuurt die mij ongepaste smsjes maar ook dat ik dat document verplicht moet gaan ondertekenen bij mijn vader thuis (waar hij ook inwoont terug). ik zou daar liefst gewoon niet op reageren. moet ik dan miserie verwachten ?
ik hoor graag
dank alvast
sofie
Sofie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 01 jun 2015 15:30

U hoeft dat document niet te ondertekenen. Maar dan moet u zelf of via een notaris een aangifte in uw naam in te dienen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

fenerus
Berichten: 184

#3 , 02 aug 2015 01:25

Indien u als erfgenaam geen aangifte indient binnen de 4 maand na overlijden (in België; 5 maand in EU, 6 maand buiten EU) bent u boetes verschuldigd. U moet zelf een aangifte indienen.
Niemand verplicht u om de aangifte opgesteld door uw broer te tekenen. U kunt een notaris raadplegen of zelf een aangifte opstellen.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”