Zoektocht naar erfenis

chrisvane
Topic Starter
Berichten: 1

Zoektocht naar erfenis

#1 , 06 apr 2015 12:00

Vader overleden 16/01/2015. Als enige overlevende kind heb ik de begrafeniskosten betaald (waarvoor ik een lening heb moeten afsluiten). Bij het leegmaken van zijn appartement vond ik verschillende documenten, die erop wezen, dat er beleggingen gebeurd waren. Ik heb al verschillende instanties aangeschreven, zonder resultaat.
Er zouden beleggingen zijn bij de Bank Van De Post en bij het vroegere Fortis Insurance. Ze beweren mij niet te kunnen helpen. De transacties zijn gebeurd in 2007 en 2011.
Hoe kan ik vinden wat er met het geld gebeurd is en waar het zich nu eventueel nog zou bevinden?

mvg,

Chris

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 06 apr 2015 14:58

Vraag een attest van erfopvolging bij de Registratie of via een notaris. Samen met de akte van overlijden leg je die opnieuw voor in die instellingen. Pas dan, als ze weten dat uw vader is overleden én u een ergenaam bent, mogen zij u informatie geven. Te hopen dat er nog tegoeden zijn natuurlijk. U kan altijd vragen wat er met eventuele bedragen is gebeurd : aan wie, wanneer uitbetaald.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

wolf2
Berichten: 2071

#3 , 06 apr 2015 20:57

Zie ook

https://www.febelfin.be/nl/dienstverlen ... rekeningen" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 06 apr 2015 21:13

In het lokale kantoor kunnen ze hierbij niet helpen. Je moet echt naar de hoofdzetel schrijven, (dienst nalatenschappen). Je voegt er de akte van bekwaamheid bij.
Je moet wel op voorhand betalen om gegevens op te vragen. Vraag eventueel de bankhistorieken aan van de laatste 10 jaar en van alle rekeningen, ook van andere banken.

is er geen verborgen (kluis) ruimte in het appartement , waar mogelijk nog de materiële effecten in liggen?
Vind je soms nog rekeninguittreksels terug van zijn huidige spaarrekeningen, effectenrekenigen en zichtrekeningen?

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 06 apr 2015 22:49

Creatief, het plaatselijk kantoor kan idd misschien niet helpen. Maar daar moet wel genoeg ervaring aanwezig zijn om als tussenpersoon met de bevoegde diensten te fungeren. Het plaatselijk kantoor moet de nodige info opvragen bij zijn interne diensten. En ook de belangen van de mensen verdedigen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Successie- & Registratierechten”