uit onverdeeldheid treden

sisi8918
Topic Starter

uit onverdeeldheid treden

#1 , 20 sep 2014 09:47

ik had deze vraag al in vastgoedrecht gezet, maar ik denk dat ik ze daar niet juist stond, vandaar zet ik ze hier nog eens.
Mijn dochter en haar vriend kochten samen, elk voor de helft een stuk grond (registratie) en laten daar nu een woning op bouwen door een bouwcoordinator(btw).
Nu gaan ze uit elkaar en gaat haar vriend alleen verder met de woning(is nog niet afgewerkt). Ze wonen beiden nog thuis, elk bij zijn ouders, waren dus nog niet samenwonend.
Iemand een idee hoeveel verdelingskosten er gaan moeten betaald worden? ik dacht aan 2,5%, zoals iemand al antwoordde in mijn ander bericht, maar ik las ook dat bij een nieuwbouw onder btw-stelsel enkel op de grond die verdelingstaks zou moeten betaald worden. En misschien maakt het ook verschil dat ze niet samenwoonden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dorien.devalkenaere

#2 , 24 nov 2014 19:28

Beste,

heeft u een antwoord verkregen op uw vraag?
Wij zitten namelijk met een gelijkaardige situatie en antwoorden vinden over deze vraagstelling is blijkbaar niet evident.
Wij hebben al advies gevraagd aan meerdere instanties maar helaas nog geen duidelijk antwoord ontvangen.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”