Kan men elf successierechten aangeven

stoli
Topic Starter
Berichten: 14

Kan men elf successierechten aangeven

#1 , 19 sep 2014 11:20

Beste leden,

Naar aanleiding van het overlijden van onze vader willen mijn broer en ik zelf de administratie voor het betalen van successierechten
doen. De nalatenschap behelst enkel tegoeden van de bankrekening en een woning. Een waardebepaling van de woning hebben we
reeds van de notaris. Wat er met de woning gaat gebeuren weten we nog niet maar stel dat deze voor een lagere of hogere prijs
verkocht wordt, hoe zit het dan met het verschil van de successierechten. Alvast bedankt voor jullie reakties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 19 sep 2014 11:51

Beste leden,

Naar aanleiding van het overlijden van onze vader willen mijn broer en ik zelf de administratie voor het betalen van successierechten
doen. De nalatenschap behelst enkel tegoeden van de bankrekening en een woning. Een waardebepaling van de woning hebben we
reeds van de notaris. Wat er met de woning gaat gebeuren weten we nog niet maar stel dat deze voor een lagere of hogere prijs
verkocht wordt, hoe zit het dan met het verschil van de successierechten. Alvast bedankt voor jullie reakties
De aangifte kunt u zelf doen.
Wordt de woning verkocht binnen een termijn van drie jaar dan geldt:

- verkoop tegen hogere prijs: aangeven en bijkomende rechten betalen
- verkoop tegen lagere prijs: de Belgische Staat betaalt NIETS terug
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wolf2
Berichten: 2071

#3 , 16 dec 2014 20:22

De bedoelde termijn is twee jaar (te rekenen vanaf datum indienen aangifte tot datum akte verkoop).

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 16 dec 2014 20:32

De bedoelde termijn is twee jaar (te rekenen vanaf datum indienen aangifte tot datum akte verkoop).
Inderdaad. Vergissing.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”