verkoop woning ouders -- Nu moeder ongeneeslijk ziek.

solleke
Topic Starter
Berichten: 2

verkoop woning ouders -- Nu moeder ongeneeslijk ziek.

#1 , 28 dec 2013 21:20

Hallo,

Mijn ouders hebben hun woning verkocht.
Er is afgesproken om te werken met "huurkoop", ze krijgen maandelijks een bedrag van de koper en de akte verloopt na 6 maanden.
Dit maandelijks bedrag gaat van het totaalbedrag af.
Nu heeft mijn moeder te horen gekregen ongeneeslijk ziek te zijn.
Ik ben de enige zoon .
Wat gebeurd er als de akte verloopt indien mijn moeder dan reeds overleden is?
Heb ik recht op iets ?
Moeten er Successierechten betaald worden?

Sorry ik ben een leek op dit vlak :(

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 dec 2013 09:10

Na overlijden blijft de overeenkomst gewoon doorlopen. Bewoners zullen dus de volle 6 maanden moeten betalen.
Geld zal dan op de tijdelijk geblokkeerde rekening komen. Eens vrij zal je er gewoon kunnen over beschikken.
Je zal er wel successie moeten op betalen, evenals op de waarde van het huis, dat dan 100 % uw eigendom wordt

solleke
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 29 dec 2013 09:33

Mijn eigendom ?
Mijn vader leeft nog ..

Bedankt al !

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 29 dec 2013 09:58

Dan wordt je voor de helft naakte eigenaar en uw vader voor die helft dan vruchtgebruiker, terwijl hij voor de andere helft volle eigenaar is geworden.

chantika
Berichten: 961

#5 , 29 dec 2013 10:09