Hoe weet belastingen van schenking?

Anonymous
Topic Starter

Hoe weet belastingen van schenking?

#1 , 07 jun 2007 07:44

Geachte,

Als de ouders een schenking doen aan een van de kinderen, en ??n van de ouders overlijdt binnen de drie jaar, dan behoort de schenking (geen schenkingsrechten betaald) tot de erfenis...

Hoe komen de belastingen dat te weten? Ik vermoedt enkel als ??n der erfgenamen zich benadeeld voelt? Of is er meer?

Bedankt,
Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9899
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 07 jun 2007 19:22

De Registratie is idd niet op de hoogte van een hand- of bankgift , als die niet is voorgelegd om de schenkingsrechten te betalen. Bij tussentijds overlijden kan men dan ook proberen om die te verzwijgen bij de nalatenschap , ik doe daar niet geheimzinnig over. Men kan dan echter achteraf ook niet meer die schenking inroepen om vb. de aankoop van een onroerend goed of derg. te verklaren. Het kan zelfs problemen geven tussen de erfgenamen , die geen gift hadden ontvangen. Men moet ??n en ander in zijn perspectief bezien en sportief blijven to. alle betrokkenen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”