verjaring registratierechten

martizio
Topic Starter
Berichten: 81

verjaring registratierechten

#1 , 15 aug 2013 11:48

In 2008 heb ik te weinig registratie rechten betaald. Daar had ik in die tijd een brief van gehad. Had hun gemeld in schuldbemiddeling te zitten en zij met hun vraag naar onze bemiddelaar moesten stappen. Na een heel tijdje niks gehoord te hebben kreeg ik weer een briefje in de bus. Nu zat er een andere persoon op de belastingen die alles aan het nakijken was en gemerkt had dat wij da nog moesten betalen. ik weer gemeld dat we in schuldbemiddeling zitten en hij contact moest opnemen met onze schuldbemiddelaar.
Nu heb ik al een heel tijdje niks meer gehoord hiervan. Onze schuldbemiddelaar weet ook van niks.
Mijn vraag is nu staat er een verjaringstermijn hierop?
Of kunnen ze als we uit de schuldbemiddeling zijn nog afkomen dat we dat moeten betalen? we krijgen geen herinneringen of dergelijke ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 17 aug 2013 08:09

“Artikel 214 Er is verjaring voor de invordering :...2° van rechten en boeten verschuldigd in geval van ontoereikende waardering, na twee jaar, te rekenen van de dag van de registratie van de akte of van de verklaring, dit alles onder voorbehoud van hetgeen in artikel 190 is voorzien;...Artikel 217/1 De verjaringen voor de invordering van rechten, interesten en boeten worden gestuit op de wijze en onder de voorwaarden voorzien door artikelen 2244 en volgende van het Burgerlijk Wetboek. In dit geval is er een nieuwe verjaring, die op dezelfde wijze kan worden gestuit, verworven twee jaar na de laatste akte of handeling waardoor de vorige verjaring werd gestuit, indien er geen geding aanhangig is vóór het gerecht.”(30 november 1939 Wetboek Registratierechten).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”