nalatenschap bij zelfmoord

skyejessy
Topic Starter
Berichten: 1

nalatenschap bij zelfmoord

#1 , 02 apr 2013 11:00

Beste

Ik ben mijn vader verloren dit weekend.
Dit spijtig genoeg door zelfmoord.
Mijn ouders waren gescheiden dus als enige meerderjarige erfgenaam sta ik er nu alleen voor.
Het gaat dan ook om een heel moeilijke situatie.

Mijn vraag is of zelfmoord buiten het eerste jaar van het contract onder schuldsaldo valt of niet?
Ook vraag ik mij af of het regelen van de begrafenis valt onder het aanvaarden van de nalatenschap?
Ik veronderstel van niet maar ik heb al 5j geen contact met hem dus vind ik dit helemaal moeilijk om te regelen.
Zijn woning die hij recent verkocht heeft om een appartement die hij nu gekocth heeft dient leeggemaakt te worden tegen eind deze week.
Ik weet dat zijn broer en zus de sleutel hebben en waarschijnlijk zijn huis al ledig gemaakt hebben, ook heeft hij nog een moto die daar zogezegd niet meer staat, dit is diefstal, weet iemand wat ik daar nog kan aan doen?

Zoiezo zie ik morgen een notaris en regel ik zo spoedig mogelijk de begrafenis, ik wil gewoon weten wat mij te wachten staat. Dus als iemand een gepast antwoord kan geven dan graag.

Alvast bedankt.
Mvg J.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.
Berichten: 876

#2 , 02 apr 2013 14:29

Zijn er nog minderjarige erfgenamen ook ?


k.b.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”