moeilijke aangifte

poule217
Topic Starter
Berichten: 2

moeilijke aangifte

#1 , 19 jan 2013 12:17

hallo
Mijn vader is onlangs overleden. Na de scheiding van mijn moeder kocht hij een zelf een nieuwe woning. Achteraf woonde hij daar feitelijk samen met zijn nieuwe partner. De meubeltjes zijn van mijn stiefmoeder. Er is geen testament voorzien voor vruchtgebruik. (Stiefmama mag wel blijven wonen van ons). De moeder van mijn vader leeft nog en heeft enkele weken voor het overlijden van mijn vader een voorlopige verkoopovereenkomst getekend bij notaris voor haar woning (eigendom helft van oma, 1/4 van vader en 1/4 van tante). Dit zou binnen 2 maanden beschreven worden.
Dus, betreffende de aangifte... voor de woning van mijn vader is er geen gemeenschap... moet mijn stiefmoeder opgenomen worden in de aangifte omdat ze al meer dan 1 jaar feitelijk samenwonen en een gemeenschappelijke huishouding hebben? Moet in de aangifte ook vermeld worden dat mijn vader uit de echt gescheiden was?
en wat met de woning van oma? het erfdeel van mijn vader (na overlijden van mijn opa 5 jaar geleden) komt nu vrij door de verkoop van die woning, dat moet dan ook opgenomen worden in de aangifte?
Zou iemand mij een beetje uitleg kunnen geven aub?
alvast bedankt

groetjes

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding