aanvechten erfenis vader

arendonk
Topic Starter
Berichten: 7

aanvechten erfenis vader

#1 , 09 jan 2013 14:17

Mijn vader heeft een aantal maanden geleden zichzelf verhangen omdat mijn moeder hem verlaten had.

Nu alles verdeelt wordt is mijn moeder helemaal verandert en heeft mij laten vallen, want zij erft alles.

Nu wou ik vragen of ik het testemant kan aanvechten. Officieel waren ze niet gescheiden, maar ze had op de bank de rekeningen laten blokkeren omdat ze uit elkaar waren. De post laten bijhouden en op de ziekenkas, omdat ze van hem wilde scheiden, ook heeft ze 3 weken bij ons gewoond.

Is er enige mogelijkheid of moet er daar eerst officieel voor gescheiden zijn? Vind het gewoon erg dat ze nu met alles gaat lopen, terwijl hij zichzelf iets heeft aangedaan omdat zij bij hem weg was en nu krijgt ze alles

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 09 jan 2013 14:23

Dit kan alleen maar als er een huwelijkscontract was met de clausule 'langst leeft, al heeft'. Zelfs bij feitelijke scheiding blijft de wettelijke gemeenschap bestaan. Men kan na enkele maanden wel maatregelen treffen via de vrederechter , maar dat is nu te laat. Ik vrees dat er weinig aan te verhelpen is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

arendonk
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 09 jan 2013 15:11

als ze zouden gescheiden zijn, zou alles in 2 verdeeld zijn moeten worden

ze zijn nu bezig met de erfenis uit te pluizen en te verdelen

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”