Mijn ouders hebben een stuk bosgrond (3000m2) in eigendom. Het eigendom van de bosgrond is hoogstwaarschijnlijk nooit aangegeven bij de fiscus (ik vind er ook geen aanrekening van KI van terug). Moeder en vader vallen onder mijn bewindvoering. Mijn vader is onlangs overleden.
Ik zit nu met de vraag: moet ik de notaris die de nalatenschap afhandelt laten weten dat er waarschijnlijk nog een bosgrond in eigendom was? Ik betaal er natuurlijk liever geen successierechten op.
Kan de fiscus en de dienst van de overheid waar de nalatenschap aangegeven wordt of de notaris te weten komen dat er een bosgrond was ? (In theorie zou het bv. kunnen dat de bosgrond al lang verkocht is, dat weet ik niet zeker).
Als ik het bestaan van de bosgrond toch aangeef. Gaan ze bij de fiscus dan niet zeggen: "meneer u dient nu zoveel jaren achterstallige belasting te betalen ? "
Speelt het nog een rol voor een eventuele latere verkoop dat het bos bij de fiscus niet is aangegeven ?
En als ik de bosgrond aangeef: kan ik dan de waarde op zeg maar bv. 100 euro schatten: wie wil nu een bos kopen dat tussen andere bossen ligt en de bosweg ernaar toe is totaal verwildert (vroeger was dat wel een goede investering daar men er lang gelden nog een caravan of zo op kon zetten, nu mag dat allemaal al lang niet meer).
Alle reacties welkom !
Alvast bedankt.