erfrecht

Fee
Topic Starter
Berichten: 5

erfrecht

#1 , 20 mar 2007 11:07

hallo,

zeer interessant dit forum. Groeten aan alle!!!!!!

Hier nu mijn vraag:
Wij zijn getrouwd onder het steltsel: "Scheiding van goederen". Er is ook een notaarcontract.

Ik ben aangesloten aan een groepsverzekering bij mijn werkgever. Stel, dat ik sterf, vordat ik de uitbetaling kan genieten.

In het contract van mijn werkgever staat, dat bij mijn overlijden het geld aan de successie van de overlijden verzekerde wordt uitbetaald.

Maar - hoe erft dan, mijn kinderen of mijn man???? Scheiding van goederen - heeft dit invloed op ons levensverzekeringen (die uitbetalingen in sterfgeval zullen aan die erven gaan....).

Ik heb mijn kinderen benoemd, mijn man heeft in zijn verzekeringen staan: "successie van de verzekerde").

Wie heeft een antwoord?
groeten Maike

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 20 mar 2007 15:39

Over groepsverzekering bestaat allerhande twijfel , toch in het wettelijk stelsel. Maar bij scheiding van goederen behoort uw groepsverzekering tot UW eigen goederen , niet tot de 'onverdeelde goederen'. Tenzij U in uw huwelijkscontract een andere bepaling heeft opgenomen , erven uw kinderen de blote eigendom en heeft uw echtgenoot het vruchtgebruik.
Kijk eens na in uw huwelijkscontract of er een bepaalde verdeling is in opgenomen , die hiervan afwijkt.

Fee
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 20 mar 2007 20:13

hallo, Wanthon,

danke voor je reactie. Ik zal je morgen berichten, wat in het contract staat.

Goede avond wenst
Fee

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”