uitkopen registratie hypotheek

verhuizen
Topic Starter
Berichten: 1

uitkopen registratie hypotheek

#1 , 13 mar 2007 18:01

ik koop volgende week mijn ex uit onze woning die tot nu toe onverdeeld was en zal betalen wat we overeen kwamen toen we uit de echt scheidden

het gaat om een bescheiden woning in Vlaanderen en ik heb 2 kinderen ten laste - ik wil graag proberen om niet meer te moeten lenen !

hoeveel % registratierechten moet ik betalen (alleen op het nog verschuldigde bedrag) ? binnen welke termijn moet dat betaald zijn ?

hoeveel andere kosten zal de notaris mij aanrekenen ? moet ik die volgende week al betalen ?

de lening zal volgende maand volledig afbetaald zijn; wie moet de hypotheek lichten ? komen daar extra kosten bij ?

graag dringend advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 15 mar 2007 12:06

?Art.109.Het recht wordt op 1 pct vastgesteld voor:2?.de afstanden onder bezwarende titel,onder medeeigenaars,van onverdeelde delen in onroerende goederen...?(Wetboek Registratierechten 30 november 1939).

Dit recht dient betaald bij het verlijden van de authentieke akte.

Zie 16 DECEMBER 1950. - Koninklijk besluit houdende het tarief van de honoraria der notarissen.

De notaris zal de hypotheek laten lichten,in principe op kosten van de verkoper.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”