Een Internet-spaarrekening met twee rekeninghouders

Alfons W
Topic Starter
Berichten: 9
Locatie: Brugge

Een Internet-spaarrekening met twee rekeninghouders

#1 , 04 jan 2007 10:17

Ik heb tesamen met mijn vriending,waar ik niet wettelijk mee samenwoon,een spaarrekening geopend.Hoe kunnen wij beide zeker zijn,dat er na het eventuele overlijden van ??n van ons,het bedrag welk er op dat moment op die rekening staat,volledig ten gunste van de andere blijft.En niet overgedragen wordt aan de respectievelijke erfgenamen van de overledene.Is het genoeg een klein soort van testament te schrijven betreffende deze rekening alleen.In de trand van:ik,ondergetekende...,verklaar hiermede dat het bedrag op de rekening toebehoort aan de genaamde ....
Met dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9897
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 04 jan 2007 10:58

Samenwonenden leven in een soort ' scheiding van goederen' , dwz. ieder heeft zijn tegoeden. Er bestaan natuurlijk , zoals de aangehaalde rekening , gezamenlijke tegoeden maar dit is in 'onverdeeldheid' , waarbij ieder tussenkomt voor 50 %. Wanneer nu ??n van beiden komt te overlijden , komen de gezamenlijke , onverdeelde tegoeden voor de betreffende 50 % in de nalatenschap. U kan wel een soort testament maken , maar U moet hiervoor de geldende regels volgen. Zo komen kinderen , ouders toch nog steeds voor de samenwonende partner. Hetgeen U voorstelt kan eigenlijk niet. Informeer U.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”