Vrijgeven rekening termijn ?

Stone
Topic Starter
Berichten: 65

Vrijgeven rekening termijn ?

#1 , 26 jul 2010 15:34

Vader had een effectenrekening ,spaar en zicht rekening bij Fortis , mijn vader is eind mei overleden de Notaris zou al een brief verstuurd hebben naar de hoofd zetel van Fortis om het geld die op de rekeningen staat naar hem te laten komen , blijkbaar is dit na enkele weken nog niet het geval.
Is er hier een termijn voor die de banken moeten volgen ? En hoe kan eventueel dit bespoedigen want ik heb hier ook weer de indruk dat banken niet zo snel deze gelden vrijgeeft uit eigen winst bejag .

Met dank voor Uw antwoord.
Recht bestaat niet , alles is een gunst .........

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 26 jul 2010 23:08

Dat van dat eigen winstbejag heb ik niet gelezen , hé. Of de bank nu de intrest moet betalen aan U rechtstreeks of via de notaris blijft hen hetzelfde. Dat zijn zo van die opmerkingen die nergens opslaan. Heb je al aan het bankkantoor zelf iets gevraagd , misschien is er een simpele uitleg voor. Bvb moeder leeft nog , bank wenst een bijkomend dokument. Ook de overdracht van effectenrekening ( waarom eigenlijk?) naar de notaris is niet eenvoudig en wordt meestal niet gedaan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Stone
Topic Starter
Berichten: 65

#3 , 27 jul 2010 12:47

Dat van dat eigen winstbejag heb ik niet gelezen , hé. Of de bank nu de intrest moet betalen aan U rechtstreeks of via de notaris blijft hen hetzelfde. Dat zijn zo van die opmerkingen die nergens opslaan. Heb je al aan het bankkantoor zelf iets gevraagd , misschien is er een simpele uitleg voor. Bvb moeder leeft nog , bank wenst een bijkomend dokument. Ook de overdracht van effectenrekening ( waarom eigenlijk?) naar de notaris is niet eenvoudig en wordt meestal niet gedaan.
Komaan zeg je moet me niet wijs maken dat een bank graag rekeningen opdoekt en geld ziet verdwijnen uit hun rekeningen banken zijn nog altijd uit op winst en zij maken die op de kap hun klanten en dat ze daarbij nogal onbezonnen te werk gaan dat heeft de recente crisis nu toch ook al weer bewezen , trouwens vroeger was het beheer van uw gelden gratis nu moet je er dik voor betalen ondanks het feit dat de verwerkingen steeds meer geautomatiseerd en door de klant zelf uitgevoerd worden , dan kan je natuurlijk zeggen ja maar die automatisatie kost veel investeringen , maar investeringen worden afgeschreven en soms nog gesubsidieerd en we gaan maar niet spreken hoeveel jobs die automatisering kost die de banken ook weer uitsparen.

Dit terzijde moeder is al 16 jaar geleden gestorven en alles werd in handen gegeven van een notaris daar we met vijf erfgenamen zijn waarvan één die aan de Oostzee woont in Duitsland en dat er geen discussies later kunnen ontstaan dat ééne meer heeft gekregen of er aan overhoud dan de andere ,want er zijn ook kosten zoals het huren van een container voor het ontruimen van huis waar vader woonde .

Toch bedankt voor uw antwoord.
Recht bestaat niet , alles is een gunst .........

Reclame

wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 27 jul 2010 13:42

Stone ,

het feit dat één van de erfgenamen in Duitsland woont kan al een reden zijn van het uitstel. In dat geval moet er een dokument van de Registratie afgeleverd worden , waarin staat dat ofwel alle successierechten betaald zijn of wel dat er een borg is gesteld to. de Registratie voor de successierechten van die 'buitenlander'.

Nogmaals , heb je op de bank al eens gevraagd wat hen belet om die bedragen over te schrijven?
Dat zou misschien meer nut hebben dan hier zitten vloeken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Stone
Topic Starter
Berichten: 65

#5 , 27 jul 2010 14:26

Stone ,

het feit dat één van de erfgenamen in Duitsland woont kan al een reden zijn van het uitstel. In dat geval moet er een dokument van de Registratie afgeleverd worden , waarin staat dat ofwel alle successierechten betaald zijn of wel dat er een borg is gesteld to. de Registratie voor de successierechten van die 'buitenlander'.

Nogmaals , heb je op de bank al eens gevraagd wat hen belet om die bedragen over te schrijven?
Dat zou misschien meer nut hebben dan hier zitten vloeken.
Tiens, moet je eerst successierechten betalen vooraleer je het geld krijgt ,ik dacht dat de successierechten afgehouden worden op het bedrag dat je krijgt of begrijp ik het verkeerd.

Ik neem zo vlug mogelijk contact op met de bank.

Nogmaals bedankt.
Recht bestaat niet , alles is een gunst .........

Terug naar “Successie- & Registratierechten”