nalatenschap

lucky11
Topic Starter
Berichten: 3

nalatenschap

#1 , 07 sep 2006 17:36

Als alles in orde is binnen de hoeveel tijd moet een notaris een nalatenschap voldoen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fresh
Berichten: 167

#2 , 08 sep 2006 12:27

5 md

lucky11
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 08 sep 2006 13:19

5 md
is dit 5 mnd vanaf overlyden of wanneer alle papieren by de notaris binnen zyn? dank by voorbaat

Reclame

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#4 , 08 sep 2006 18:36

Termijn voor angifte van nalatenschap is 5 maand na het overlijden indien dit overlijden plaatsvond in Belgi?. Elke vertraging kan aanleiding geven tot een boete. Deze bedraagt doorgaans 25 ? per maand met een max van 10 % van verschuldigde rechten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

lucky11
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 08 sep 2006 20:06

Termijn voor angifte van nalatenschap is 5 maand na het overlijden indien dit overlijden plaatsvond in Belgi?. Elke vertraging kan aanleiding geven tot een boete. Deze bedraagt doorgaans 25 ? per maand met een max van 10 % van verschuldigde rechten.
Als men dan de aangifte gedaan heeft na 4 maand,hoelang heeft de notaris dan voor alles te verdelen?

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#6 , 08 sep 2006 22:53

Er staan enkel wettelijke termijnen op het indienen van de nalatenschappen. Bij mijn weten is er geen termijn voorzien waarbinnen de notaris de erfenis verdeelt.
je kan best de notaris vragen hoe hij het verdere verloop inschat.
De kans is groot dat de notaris eerst de afrekening van de successierechten afwacht om die te betalen van de erfenis vooraleer de gelden te verdelen.
Uit mijn ervaring kan ik meedelen dat de aanslag successie meestal binnen een termijn van 14 dagen tot twee maand na indiening aangifte plaatsvindt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”