Terugkrijgen registratiekosten

Eddy
Topic Starter
Berichten: 34

Terugkrijgen registratiekosten

#1 , 22 aug 2006 16:49

Ik heb onlangs een ander huis gekocht en registratierechten op betaald, ook heb ik op het vorige huis registratierechten betaald (dit heb ik ondertussen verkocht) Nu krijg ik hiervan de registratierechten terug naar het schijnt. Mijn vragen - Is dat zo en hoeveel krijg je terug en na hoeveel tijd( na de verkoop ) en moet je hiervoor zelf iets doen? Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 22 aug 2006 19:38

Ik was ook in dergelijke situatie. Mijn notaris heeft dit voor mij - gratis- geregeld.

Eddy
Topic Starter
Berichten: 34

#3 , 22 aug 2006 23:18

Bedankt voor je antwoord en hoelang na de verkoop heb je je geld gekregen?

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 23 aug 2006 13:28

De verkoop was in maart. Begin oktober heb ik bericht gekregen dat mijn aanvraag goedgekeurd was , met vermelding van het bedrag. Er was geen berekening bij. De som is teruggestort eind oktober. Dus de hele procedure heeft zeven maand geduurd.
Indien alle voorwaarden zijn voldaan , ontvangt u het bedrag terug dat U betaalde bij de aankoop van woning 1,rekening houdend met klein of groot beschrijf. Als particulier , moet woning 1 uw hoofdverblijfplaats zijn op het ogenblik van aankoop woning 2. Deze moet daarna uw hoofdverblijfplaats worden en de verkoop van woning 1 moet binnen de twee jaar gebeuren.
Neem eventueel zelf contact met een Kantoor van Registratie in uw gemeente/kanton.
Interessante brochure van de Vlaamse overheid : Wegwijs in de Vlaamse Registratierechten. Te bestellen : www.vlaanderen.be >> publikaties bestellen.

Beelzebub
Berichten: 2

#5 , 06 sep 2006 14:35

Ik zit in het zelfde geval...iemand een idee hoe je deze procedure kan bespoedigen ?

Blijkbaar kan je een gerechtsdeurwaarder aanstellen en levert dit je dan 7% intrest op? Weegt dit op tegen de kosten van een deurwaarder?

Andere oplossingen?

Terug naar “Successie- & Registratierechten”