Uitstel aangifte van nalatenschap

carlayasmina
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Uitstel aangifte van nalatenschap

#1 , 22 apr 2022 09:43

Kan iemand me raad geven ivm uitstel voor de aangifte van nalatenschap. De notaris van de andere erfgename geeft geen informatie over de tak 23 One Life Company in Luxemburg. Ik heb nu pas de akte van erfopvolging waarmee mijn advocaat de gegevens kan opvragen en ook een bankonderzoek kan doen.
De aangifte van nalatenschap moet over 5 dagen getekend worden. Mijn advocaat raadt me aan om te ondertekenen met voorbehoud met ontdekken van nog schenkingen, rekeningen. Is het dan niet beter dat ik gewoon een uitstel van aangifte van nalatenschap vraag zo er in die twee maanden bemiddelt kan worden wat betreft de ontdekte tegoeden met de andere erfgename? Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 22 apr 2022 12:29

Ik deel de mening van uw advocaat.
Want uitstel kost extra geld.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 22 apr 2022 13:58

Tijdig binnendoen met de opmerkingen dat er mogelijk nog een beleggingsverzekering <tak 23 One Life Company> in nalatenschap zit, maar dat u ondanks pogingen daartoe, nog geen informatie over de waarde daarvan ontvangen hebt.

Je kan de aangifte later altijd nog aanvullen met extra "gevonden" gelden.
VlaBel zal u met plezier nog een bijkomende aanslag voor erfbelasting sturen ...


Als je te laat binnenstuurt, is er een extra toeslag op ganse nalatenschap ...

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”