FOD Financien teruggave abattement (Brussel)

Janw1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

FOD Financien teruggave abattement (Brussel)

#1 , 23 mar 2022 12:03

Beste,

Na aankoop van een appartement in Brussel wens ik gebruik te maken van het abattement op de registratierechten. Daar ik een kleine studio als investering had in het buitenland, moest ik deze eerst verkopen om via teruggave beroep te doen op het abattement.

De FOD financien weigert echter en communiceert slechts zeer sumier: dat de documenten die ik aanleverde als bewijs van de verkoop van de studio geen "date certe" aantonen. Dit omdat je binnen de twee jaar na aankoop van het goed in Brussel het andere goed moet verkopen. Ik had nochtans een uittreksel van het register dat aantoont dat de studio op een zekere datum een andere eigenaar heeft. De medewerkers van de FOD zijn on bereikbaar via telefoon (geen code op de communicatie) en geen verdere uitleg via mail. Ik krijg steeds hetzelfde antwoord. Dit sleep ondertussen reeds een jaar aan, nu hebben ze de procedure gestopt en moet ik opnieuw beginnen...

Kan iemand helpen ivm het contacteren van de FOD afdeling in kwestie om meer informatie te krijgen? Weet iemand meer over de procedure rond teruggave abattement (wetboek is zeer beperkt op het onderwerp).

De notaris raadt aan meteen een advocaat in te schakelen, met alle nodig kosten vandien. Zijn er andere expert en of organisaties die ik kan aanschrijven?

Van harte dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2520
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mar 2022 12:51


Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”