Facturen na overlijden

Thomasverh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Facturen na overlijden

#1 , 19 nov 2021 14:47

Mijn moeder is overleden en er zijn twee erfgenamen, mijn broer en ikzelf. Heb geen enkele relatie met mijn broer meer, spraken elkaar niet, nu puur zakelijk.

Nu heeft mijn broer mij al proberen in het zak te zetten tijdens het verdelen van de erfenis. Ook heb ik hem initeel 1500eu betaald voor opruimen van de inboedel in een hoog flatgebouw zonder factuur aangezien het 'in het zwart was, en goedkoper ging zijn'. Dit was toen ik mijn broer nog vertrouwde.

Nu vroeg hij mij wederom 3000 eu voor achterstallige facturen die hij betaald heeft. Als ik deze facturen opvraag wordt hij kwaad. Uiteindelijk toch facturen opgestuurd gekregen maar het ging hier maar om 1500eu en geen 3000.

Aangezien ik hem al zomaar 1500eu zonder factuur betaald heb, en na de poging tot oplichting van mijn broer heb ik er genoeg van. Ik heb geen zin om met hem nog contact te hebben, laat staan geld over te schrijven.

Mijn vraag aan jullie nu, ben ik verplicht dit aan hem over te schrijven?
Mvg
Thomas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 nov 2021 15:52

Laat het via uw notaris gaan die de erfenis regelt.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”