TAXI naar het ziekenhuis

cad
Topic Starter
Berichten: 2

TAXI naar het ziekenhuis

#1 , 11 feb 2009 12:33

Als enige erfgenaam welke de erfenis heeft aanvaard krijg ik vandaag een factuur van een TAXI bedrijf die overledene voor zijn dood per TAXI naar het ziekenhuis heeft gevoerd en dit wel 15 X. De overledene was toen niet meer bij zijn verstand en het rusthuis heeft deze constructie opgezet.

Het is een Taxi rekening van bijna 700 euro.

Ik vind het nogal eigenaardig dat een zieke , terminale patient per Taxi wordt vervoerd die dan ook nog eens niet bij zijn verstand was.

Kan dit onder buitensporige gemaakte kosten niet in verhouding met
de stand van overledene gerkend worden ?

Of moet ik gewoon weeral eens mijn ogen sluiten en gewoon maar betalen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 16 feb 2009 11:13

zijn daar ook ziekenhuis rekeningen en doktersattesten

kristin
Berichten: 204

#3 , 16 feb 2009 14:29

Het rusthuis had dit moeten regelen via een ambulancefirma, deze doen ook zittend vervoer en als dit met een attest van de dokter gebeurd dat e patient het openbaar vervoer niet meer kan gebruiken wordt dit zo goed als integraal terugbetaald door de ziekteverzekering.

Hoe het verder gaat met je factuur kan ik helaas niet vertellen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38617

#4 , 16 feb 2009 16:42

kortom wat ging hij in het ziekenhuis doen?? daar moet een reden voor zijn

normaal kan je bij de taximaatschappij de rittenbladen opvragen als bewijs van de rit ( detail van de factuur)

thomas-belgie
Berichten: 2

#5 , 02 mei 2010 19:10

Bij elke gereden taxirit geeft de chauffeur verplicht een betalingsbewijs (afgedrukt uit een printer, met alle vermeldingen op zoals firma, datum uur, bedrag, gereden km's, btw nr, ...)

En geloof maar niet dat een taxi firma/chauffeur iemand 15x vervoerd die daar niet toe in staat is.

Wellicht liet het rushuis de patient op hun rekening vervoeren en proberen ze die factuur nu te recupereren ?
Elke taxirit dient onmiddellijk afgerekend te worden, al dan niet via een lopende rekening (voorgedrukte bon op naam)

bartvdv
Berichten: 1911

#6 , 02 mei 2010 19:18

Hoe kan de taxichauffeur of bedrijf weten of iemand bij zijn volle verstand is of niet?

Tope
Berichten: 916

#7 , 03 mei 2010 08:09

Ik heb een aantal jaren de rekeningen betaald voor een demente tante die in een privérusthuis zat.
Aan het einde van elke maand ontving ik bij de afrekening van het aantal dagen verblijf de extra kosten van die maand voor vb kapper, droogkuis, dokter, medicatie, enz.
ELKE uitgave werd gestaafd door een betalingsbewijs en NOOIT heb ik een extra uitgave afzonderlijk moeten betalen.
Na het overlijden van mijn tante werd ook de waarborg keurig verrekend.
Het is bepaald ongewoon dat een taxibedrijf jou een rekening toestuurt.

Franciscus
Berichten: 38617

#8 , 03 mei 2010 12:15

het kan echter wel... oa ziekenvervoer kan met ziekenwagen of kan zelfs met taxi via de ziekenkas. Dit wordt op voorhand aangevraagd

Terug naar “Successie- & Registratierechten”