erfenis minderjarigen

ingrid
Topic Starter
Berichten: 9

erfenis minderjarigen

#1 , 30 mei 2006 15:29

Ik ben weduwe van 3 minderjarige kinderen. Heb zelf 2 zusters en 7 schoonbroer en zuster.
Wanneer ik kom te overlijden is alles voor mijn kinderen. Komen wij nu samen om in een verkeersongeval, geldt naar ik denk het tijdstip van overlijden van elkeen. Ben ik de laatste, dan gaat de erfenis naar mijn zussen, overlijdt nu een van de kinderen laatst naar wie gaat de erfenis dan? Is het mogelijk in dit geval een erfgenaam bij testament vast te leggen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 30 mei 2006 15:49

Informeer hieromtrent bij een notaris, info is immers ALTIJD GRATIS!

ingrid
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 06 jun 2006 14:33

Heb even bij mijn notaris ge?nformeerd en weet hierbij dus het antwoord. Eigenlijk vrij simpel en ik had erzelf ook kunnen opkomen
Een testament kan enkel voor jezelf opgemaakt nooit voor derden, ook niet voor minderjarige kinderen.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 06 jun 2006 14:57

Een testament kan enkel voor jezelf opgemaakt nooit voor derden, ook niet voor minderjarige kinderen.
Mijns inziens was dat NIET uw vraag...

ingrid
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 06 jun 2006 15:48

Ongeveer wel, mijn vraag was misschien iets onduidelijk en ik wilde concreet stellen: "als ??n van mijn minderjarige kinderen de langstlevende is bij bv. een auto-ongeval en daarna overlijdt, kan ikzelf dan op ??n of andere manier bepalen wie er erft of wie er niet erft - schoonfam. of fam.?" - blijkbaar niet dus, kan ik voor mijn minderjarige kinderen geen testament opmaken en geldt in dit geval de wet.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”