rva vergoedbaarheid nalatenschap

pascaltan
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

rva vergoedbaarheid nalatenschap

#1 , 10 mei 2021 18:47

Beste,
vandaag een brief gekregen van de rva, ik zal deze in kort beschrijven.

Zelf heb ik nog nooit van deze persoon gehoord, heeft wel dezelfde achternaam als ik. Ook nooit een bericht gekregen dat deze persoon overleden is.
Is dit een normale brief?


"Na het overlijden van ************, werden nog uitkeringen ten onrechte uitbetaald tot en met 31.08.2017. 15 dagen uitkeringen uitbetaald aan 669 euro.
Dit zou resulteren in een terugvordering. Met dit schrijven vragen wij u of u de enige mogelijke erfgenaam bent. Zo niet dan had ik graag de naam en adres van de andere erfgenamen.

Ik verzoek u tevens om mij te laten weten of u de erfenis aanvaardt of verzaakt.

Zonder tegenbericht voor juli 2021 zal ik de overgebleven schuldvordering betekenen op uw naam, pro rata uw aandeel in de nalatenschap en aldus de invordering voortzetten."

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 mei 2021 19:09

Was u erfgenaam van die persoon?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

pascaltan
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2021 19:19

Ik heb nog nooit van deze persoon gehoord.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 10 mei 2021 19:29

Kennen andere familieleden die persoon? Veel mensen zijn bekend onder andere voornaam dan de officiële.
Het is niet omdat men de persoon niet kent dat men geen erfgenaam kan zijn.
U kunt de rva contacteren en zeggen dat u die persoon niet kent en niets afweet van een erfenis.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

pascaltan
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 mei 2021 19:45

Ja daarom dat ik eerst wat advies wil hier. Zoals ik vermelde nooit gehoord van deze persoon, ook geen melding gekregen ivm overlijden.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 10 mei 2021 19:50

Het is niet omdat men de persoon niet kent dat men geen erfgenaam kan zijn.
U kunt de rva contacteren en zeggen dat u die persoon niet kent en niets afweet van een erfenis.
Best aangetekend EN ineens vragen hoe zij er toe besluiten dat je erfgenaam zou zijn van deze persoon :idea:

Zoiets kan zéér ver gaan

Vooral als de erfgenamen voor u de erfenis verworpen hebben, en schuldeisers (zoals de staat) verder gaan zoeken naar erfgenamen van het 37ste knoopsgat ...

pascaltan
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mei 2021 20:08

Zojuist e-mail verstuurd, nu afwachten

Terug naar “Successie- & Registratierechten”