belastingsaangife overleden ouder

't appartement
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

belastingsaangife overleden ouder

#1 , 05 mei 2021 20:49

Daarnet eens gaan kijken op tax-on-web om te zien of ik de belastingaangifte van mijn moeder die eind 2020 overleden is kan indienen.
Ik geraak tot bij haar aangifteformulier, maar helaas is het -in tegenstelling tot wat FOD Financiën zegt- volledig blank.
Er is niets ingevuld. Nochtans genoot mijn moeder een Belgisch bediendenpensioen, waarvan ik de fiscale fiche niet heb.
Ik veronderstelde dat ik een vooringevuld formulier zou te zien krijgen omdat ik haar zoon ben.
Tax-on web lijkt me niet te (h)erkennen als haar afstammeling.

Er klopt iets niet waarschijnlijk?

FOD Financiën:
"U kunt de aangifte van een persoon die in 2020 of 2021 overleden is online indienen.

Met het nationaal nummer van de overleden persoon hebt u rechtstreeks toegang tot zijn aangifte via MyMinfin (Tax-on-web)(externe link) > De belastingaangifte voor een overleden persoon indienen (Tax-on-web).

De aangifte van de overleden persoon zal grotendeels vooraf ingevuld zijn als u:
ofwel een nakomeling van de 1e of 2e graad bent
"

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding