Onroerend goed bij nalatenschap

milachka2001
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onroerend goed bij nalatenschap

#1 , 01 mei 2021 09:53

Mijn vader is enkele maanden geleden gestorven en ik vul nu de aangifte bij nalatenschap in.

Ik weet dat mijn vader enkele jaren een stukje grond (vrij waardeloos) heeft geërfd van mijn moeder, maar heb daar verder geen info over. Ik weet niet waar het ligt, wat het waard is, ...

Waar kan ik de nodige gegevens vinden om de aangifte te vervolledigen mbt deze grond? Moeten er formaliteiten vervuld worden om deze grond op naam van de 3 erfgenamen te krijgen?

Alvast bedankt,
Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mei 2021 11:28

Als het kadastraal inkomen van dat perceel lager is dan 15 euro, wordt er nooit een aanslagbiljet onroerende voorheffing verstuurd.
Ik veronderstel dat u ook al gezocht heeft naar de aangifte van nalatenschap van uw moeder.
Normaal gezien zouden zijn kinderen ook al de blote eigendom geërfd moeten hebben van dat perceel toen.
Heeft u uw onroerend bezit al geraadpleegd op Myminfin? Inloggen met e-ID of ItsMe.

Als u niets ziet, laat het hier dan weten. Er is nog een middel.

milachka2001
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mei 2021 13:16

Hartelijk dank. Ik heb alles teruggevonden op MyMinFin. De grond bleek al op naam van de kinderen te staan.

Reclame

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mei 2021 15:38

Wel opletten hé. Myminfin wordt onmiddellijk bijgewerkt, zelfs voordat er een aangifte van nalatenschap werd ingediend.
Op welke datum stond die grond op naam van de kinderen? Als dat de toestand van de dag van consultatie is, zat het misschien wel in de erfenis op datum overlijden.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 01 mei 2021 16:25

Maar alleszins weet TS nu over welke grond het gaat en waar hij ligt...
Door te klikken op situatie begin 2020 ipv huidige kent hij het antwoord....
Toch in zijn geval.

Ze maken het wel echt niet gemakkelijk, transparantie laat nog veel te wensen over...lijkt alsof men de brave burger steeds wil verschalken.
Enkele data toevoegen mbt chronologische wijzigingen vereist toch geen hoog IQ tenzij hier een sadistisch genoegen in schuilt om alles te verhullen in een mateloze esoterie. Mijn kruistocht is nog lang niet ten einde.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Successie- & Registratierechten”