Verkoop huis

yello1978
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Verkoop huis

#1 , 13 dec 2020 09:24

Hallo
Mijn huis staat te koop, nu is de compromis getekend en mijn notaris is zo goed als klaar met zijn dossier om de akte te verlijden. Maar de koper zijn huis staat ook te koop en koopt ons huis met de verkoop van zijn huis en de compromis daarvan is al getekend en is al over de 4 maanden dat de akte binnen deze tijd zou moeten verleden worden. Onze akte zou nu dinsdag getekend worden maar is weer uitgesteld door de notaris van de koper van zijn huis en hij is al over die 4 maanden kunnen we daar iets aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6856

#2 , 13 dec 2020 10:00

In principe moeten de rechten betaald worden binnen de vier maanden na het bereiken van een akkoord over de verkoop, een definitief compromis b.v. En daar zal u moeten zorgen vrees ik.

Staan er in uw compromis enige opschortende voorwaarden ? Wat zegt uw notaris?


En à propos, ik begrijp niet goed waarom uw koper per se vier maand zou moeten geven voor zijn eigen verkoop. Twee maand is (uitzonderlijke omstandigheden daargelaten) echt ruim voldoende.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”