Meeneembaarheid registratie

SomTingWong
Topic Starter
Berichten: 136

Meeneembaarheid registratie

#1 , 09 apr 2020 10:18

Ik heb bij de registratiebelasting een verzoek ingediend voor het terugvorderen van registratiebelasting.

Kort samengevat:

"De verkoper verzoekt de teruggave van de betaalde registratierechten ondanks dat de aankoop
onder het BTW stelsel is geschiedt aangezien de verkoper en het Grondwettelijk Hof van
oordeel is dat het discriminerend is wanneer enkel bij een aankoop onder het stelsel van
registratierechten van de meeneembaarheid genoten kan worden. De verkoper verwijst naar het
arrest van het Grondwettelijk Hof te 24/03/2016 (rolnummer 6172) gepubliceerd in het Belgisch
Staatsblad op 02/06/2016."

Antwoord (02/04/2020).

Kort samengevat:

"Geen meeneembare rechten."

Ik moet een verzoekschrift op tegenspraak indienen bij de griffie van de rechtbank van eerste aanleg in Oost-Vlaanderen, afdeling Gent binnen 3 maanden.
Ik ben echter van Limburg. Moet ik of eventueel een advocaat later effectief op de rechtbank in Gent verschijnen en de zaak verdedigen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SomTingWong
Topic Starter
Berichten: 136

#2 , 11 apr 2020 09:05

Mag ik zelf een verzoekschrift op tegenspraak voor de rechtbank van eerste aanleg indienen of is men verplicht dit in te dienen via een advocaat?
Zoja, heeft iemand een voorbeeld? Ik heb er één gevonden maar dit is van 16 jaar geleden...

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”