Boedelbeschrijving nalatenschap

Ninah
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Boedelbeschrijving nalatenschap

#1 , 03 mar 2020 13:46

Ik had graag geweten of het mogelijk is om te eisen van de vruchtgebruiker om een boedelbeschrijving op te stellen van het nalatenschap. Het is wel zo dat het nalatenschap reeds 2 jaar geleden is opengevallen. Ik ben de naakte eigenaar en mijn relatie met de vruchtgebruiker is tijdens die 2 jaar er erg op achteruit gegaan. Ik zit nu met de twijfel of er geen dingen uit het nalatenschap zullen verdwijnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 22 mar 2020 12:34

Volgens mij is dat uw taak vraag maar na bij uw notaris.

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2020 22:29

In de meeste huwelijkscontracten, Giften tussen echtgenoten en testamenten wordt de verkrijgende vruchtgebruiker vrijgesteld van het opmaken van een inventaris en/of het stellen van een waarborg. U moet dus eerst op zoek gaan naar de tekst waarin dat zou kunnen staan.

Vraag: voor welke waarde heeft u de lichamelijke roerende goederen (dat is alles wat men vastnemen en eenvoudig verplaatsen) waarvan u blote eigenaar werd aangegeven in de aangifte van nalatenschap? Met hoeveel woorden of lijnen zijn die daarin gedetailleerd beschreven?

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”